Tillbaka i verkligheten

Jaha, då var julen över och jag är tillbaka på jobbet...
Jag upptäckte att när man är vuxen får man stekpannor och kastruller i julklapp. :D
Visserligen hade jag önskat mig det, men är det ingen mer än jag som längtar tillbaka till när man var liten och fick kartonger med gigantiska sjörövarskepp i lego som tog hela kvällen att bygga ihop?
Min systerdotter fick en Pippi-docka som var så himla bra så hon vägrade släppa den förrän dagen efter. Den där underbara glädjen kan jag sakna...

Och så är det strax dags för den överreklamerade nyårsaftonen igen.
Alla blir stressade och ska hitta den perfekta festen att gå på för att de tror att alla andra ska på underbara galafester med champagne och glitter.
Vad de inte vet är att de flesta andra i själva verket sitter hemma och kollar på film och äter pizza.
Ja, en stor del gör det. Tro mig.
Det enda som är riktigt riktigt bra är att man får en extra helgdag. Hurra! :D
Nej, jag gillar faktiskt nyår, det är bara det att jag inte har nån glammig fest att gå på (ni vet en sån där som alla andra ska på) men det blir säkert bra ändå.
GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback