Efter slask och is och snö fanns plötsligt nåt att leva för...

Jag har haft en underbar helg i värsta bästa sommarvädret.
Tog sovmorgon i lördags, cyklade runt sjön till åsby, köpte jord och violer och åkte sen till mina föräldrar.

image13

Bestämde mig för att ta tag i min cykel som står på mina förädrars altan och är målad och ful efter stölden och skitungarnas beslut att måla halva cykeln vit.
Började skrapa bort färgen. Det gick lättare än jag trodde. Sen kom Ulrika, Tommi, Anja och Olle förbi, och Anja skulle omedelbart hjälpa mig. "Anja kan hjälpa. Dumma killar har målat mias cykel" upprepade hon flera gånger. Söt. :)
Gick omkring barfota på gräsmattan. Underbart.
image10

När jag kom hem på bästa sommarhumör planterade jag violerna och diverse andra frön och satte mig på balkongen för att äta kycklingsallad. Nu väntar jag bara på att få se fröna växa. Morötter, sallad, rädisor, dill, persilja och ett par sorters blommor. Roligt...
image11

Söndagen började med en lång svettig promenad med Anna-Karin. Vi gick runt halva Hallsta ungefär. Skönt att bara få gå och prata av sig lite. Synd bara att vi inte gör det minst 3 ggr i veckan. Det skulle behövas.
Motionen då i första hand. :)

Kom hem, duschade och fick en trevlig överraskning när jag skulle ta på mig ett par sommarbyxor från förra året och de inte satt uppe! Hurra! Först blev jag glad, sen blev jag irriterad, för vad skulle jag nu ha på mig? Hittade ett par linnebyxor som jag glömde att jag köpt nyligen och ringde sen systrarna för att kolla om de ville åka till Strömsholm och fika med mig. Det ville de såklart. Det vill väl alla? Vi hamnade på "Markan" med god glass och ännu mera sol.
Sen blev det en tripp till mormor och morfar där våra föräldrar befann sig. Satt på gräsmattan och fikade. Kollade in morfars växthus och grävde upp lite gullvivor att ta med hem.
Hittade dessa små tomtar i en rabatt. Hälsning speciellt till Anna. Haha

image12

Förstår ni vilken härlig helg jag haft? Hade tänkt att sitta på balkongen och läsa hela helgen, men det här var ju ungefär en miljard gånger bättre. Det låga humöret från förra veckan är helt och hållet borta. Bara pga lite sol. Ljuvligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback