Mera schlager till folket!

Ja, gårdagen var en intressant dag med ännu mer intressanta möten.
Idag är det äntligen fredag. Dags för andra avsnittet på förhandsvisningarna av bidragen till Eurovision song contest i Helsingfors 12 maj. Så här års är det mitt absoluta favoritprogram.
Jag måste hålla koll på våra konkurrenter eftersom jag och några till tippar topp 5 och Sveriges placering.
Min lista får ni se när jag lyssnat igenom alla bidragen ordentligt och sett vilka som tar sig vidare från semifinalen.
Just nu kan jag inte begripa vad som tagit åt Europa i år. Det ena bidraget värre än det andra. Vampyrer från Schweiz, dragqueens från Danmark och Ukraina, dålig rock från Tjeckien, politiska skitlåtar från bla Israel, Grekland verkar ha samma bidrag som 2005 och jag kan bara inte förstå varför Finlands powerballad är så populär. Jag är inte imponerad.
Jag är visserligen lite partisk, men jag gillar verkligen vårt bidrag. Vi får helt enkelt se hur det går...
Imorgon ska Ulrika sälja en massa barnkläder på loppis och jag ska agera nåt slags sällskap. Kan bli kul. Jag har iaf inget bättre för mig, så jag kan ju lika gärna stå där och prata med henne.
Söndagen blir förhoppningsvis lugn. Jag har en massa böcker att läsa.
Bokprat för alla 7:or i Kolbäck på tisdag och Läseklubben på onsdag. Mellanstadiedeckare är för övrigt riktigt spännande! Och så kommer man till slutet fort så jag slipper läsa sista sidan i förväg. :)
Ha en trevlig helg allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback