Virrvarr av tankar. Reda ut eller låta vara?

Hmm, jag tänkte skriva ett vettigt inlägg för en gångs skull men jag har verkligen ingenting att berätta.
Eller jo, det har jag väl, men jag kan inte få ihop tankarna till något som kan nämnas i samma mening som ordet vettigt. Min hjärna är fullproppad med tankar av alla de slag, ihoptrasslade till en enda väldig röra. På kvällarna precis innan jag ska sova så trasslar de ut sig lite. Då är det vissa saker som utmärker sig och som jag kan tänka på länge utan att tröttna. Sen försvinner de i virrvarret igen.
Att få ordning på mina tankar är ungefär som att ha 45 galna småbarn springandes runt fötterna.
Försöker man sätta en på en stol och sen gå för att hämta en till så har den första redan sprungit iväg igen. Förstår ni?
Enda gången som jag får grepp om det som pågår i min hjärna är när jag tex cyklar eller åker buss med musik i öronen som stänger ute allt annat sorl som försöker ta sig in.
Musik som jag är van vid och kan utantill kan jag koppla bort, men inte nya saker. Detta hänger säkert ihop med det som jag pratat om förut. Att jag är så satans nyfiken. Jag kan inte låta saker vara. Allt måste tas in och analyseras. Vad är mitt problem? Varför kan jag inte bara låta saker vara? Måste jag veta allt?
Jag blir så trött.
Jag orkar inte försöka reda ut dessa förvirrade förbannade tankar varje dag. Men å andra sidan så är det så jag fungerar och det som gör mig till mig. Vem skulle jag vara om jag inte gick runt och funderade på allt detta skräp?
Skulle nånting vettigt ta dess plats istället? Skulle jag kanske vara proffs på geografi?
Näe, antagligen inte, så skit samma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback