It's such a beautiful day...

Helgen har varit alldeles alldeles underbar.
Jag har knappt varit hemma alls. I lördags var jag med mina föräldrar och Sofia i stan, sen åt vi på underbara Gränden och umgicks sen resten av dagen med resten av familjen.
Jag var sjukt pizzasugen på kvällen, och värre blev det efter att ha pratat med pizzabakaren Sandra. Men- jag köpte inte nån. Jag lagade nyttig mat. Lite stolt över mig själv faktiskt.
Igår vaknade jag ganska tidigt, tittade ut, såg solen och ville ut i skogen. Ensam. Jag tog med ett par burkar och cyklade upp till skogen för att plocka blåbär. Strosade runt där ett bra tag och plockade. Det var härligt ute. Vått i marken och sol ovanför mig. Träffade bara två människor på hela tiden, och det var Anna-Karins hurtiga föräldrar. Haha

image89

När jag började bli varm och tillräckligt anfallen av myggen, så cyklade jag hem till min dusch, sen var det bara slänga i sig lite gröt och mackor och dra iväg till Trångfors där de hade Marknadsdag. Solen stekte och jag köpte tunnbröd, morötter och fika. Sen skulle vi åka båt. Vi har en pråm här i Hallsta som heter Albert och vanligtvis ligger på land, men en gång om året kan man provåka denna gamla charmiga båt. Det skulle vi såklart göra.
Allt gick bra. Vi åkte en bit upp på kanalen innan den vände och åkte tillbaka. Då skulle den vända igen för att hamna åt rätt håll för nästa åktur. Problemet är bara att kanalen är lika bred som båten är lång, så det gick lite sisådär, kan man väl säga. Båten kom runt halvvägs, och sen satt den fast. De kastade ut rep, och folk på land började dra, men båten stod där den stod. Till slut fick vi klättra ut från fören på en vinglig landbrygga som var väldigt brant. Men vi kom iaf av till slut.


image90

image91

Sen blev det att åka direkt från Trångfors till Åsby för att plocka upp blommor till kvällens Sofia Karlsson-konsert. Hamnade till slut på Skantzen där jag sålde biljetter och lyssnade på konserten.

Kom hem vid nio. Kall, trött och hungrig. Blev ingen stavgång. Det tar vi ikväll.


Lång händelserik helg, men å så roligt jag haft...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback