Karlsson, Karlsson, världens bästa(?) Karlsson...

Jag tänkte just skriva att det här är en dålig dag, men det är kanske inte riktigt sant. Jag har ont i magen och ska jobba hela dagen, men å andra sidan är det fint väder och jag ska till mormor och morfar efter jobbet. Har inte sett dem på jättelänge, så det ska faktiskt bli riktigt trevligt.
Idag är det exakt 2 veckor tills jag sitter på planet till Kreta. Ska bli så härligt. 2 veckor med min galna underbara lillasyster.

Häromdagen satt vi och planerade inför höstens kulturveckor i Hallsta. Det är Astrid Lindgren-året i år eftersom det är 100 år sen hon föddes, så vi funderade på sagolek med Astrid-tema för förskolor och allmänhet.
Jag erbjöd mig att baka kakor som ser ut som Pippi, och så kom vi på lite pyssel och nån lek. Sen kommer jag på att Ann-Sofie såklart skulle bli en perfekt Pippi. Rödhårig och allt. Hon tycker det verkar roligt, men undrar såklart vad JAG ska klä ut mig till. Jag hatar verkligen sånt här. Iaf inför föräldrar och andra vuxna. Barnen tycker ju bara att det är roligt. Iaf, det tar en stund, sen kan ju inte jag hålla min stora käft stängd, så då börjar jag berätta om att min mamma brukar vara utklädd till Karlsson på taket när de har maskerad på jobbet. Ögonblickligen så är ju jag utsedd till att spela Karlsson med en jävla propeller på ryggen. Japp. Varför kan jag inte bara vara tyst?!

Jag är ju dessutom rädd för Karlsson. Han är en elak och otäck figur som man inte kan veta om han är ett barn eller en vuxen.

Jag ville hellre vara nåt coolt ur Ronja (som är min favorit), typ en vildvittra, men mamma trodde att jag skulle skrämma barnen om jag sprang runt och skrek: "Nu ska blodet flytaaaaaaaaa! Hahahahhaha!".
Konstigt. Jag ser inte alls problemet...


Kommentarer
Postat av: sandra

du är så underbar!

2007-08-23 @ 20:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback