Pride-fredag

Igår blev en ganska lugn dag. Som ni alla vet så vaknade jag mitt på dagen hos Magnus. Vi tog det lugnt och sen åt vi kinamat på Kungshallen. Han åkte hem och jag åkte till Fredrick och Christer för att byta kläder, fixa håret och sminka mig. De var dock inte hemma just då, så jag tog en liten promenad i duggregnet ner på stan. Hade sett en fantastisk stor fotoutställning vid Nybroplan som jag ville titta närmare på, så jag strosade runt och tittade på kanske 100 st foton i storleken 1,5 x1 m! Här är några favoriter:

image77image78
image79image80
image81image82

Märkte dessutom att jag hade glömt en massa artister när jag berättade om schlagerkvällen. Vi såg även Sofia Källgren, Drömhus-Therese, Towa Carson, Jessica Andersson, Kristian Luuk- i Jessica Anderssons kläder, Måns Zelmerlöw, Årets Esc-vinnare Marija från Serbien som sjöng Molitvaaaa, Lotta Bromé utklädd till Marija (hysteriskt likt!) och Forbes. Kommer ni ihåg dem? "Beatles gav oss sin musik. Yesterday, vad den var fin...".

Igår kväll åkte jag iaf till parken. Dragshowen hade ny tid, så vi missade hela skiten, men vi hade kul ändå. Satt i gräset och drack smirnoff och pratade med Tommy. Alla andra gick in i parken, men vi satt kvar under trädet. Det var jättemysigt. Träffade Lars och Jocke och de andra där inne sen, och vi hade roligt tills jag åkte hem vid midnatt. Det är ljuvligt att vandra hem genom Stockholm mitt i natten alldeles ensam. Skulle jag göra det hemma så skulle jag möta ungefär noll människor, men här virvlar det av folk på väg åt olika håll. Vissa på väg hem, vissa på väg ut.

Idag är det parad-dags! Christer håller på för fullt med sminket. Vi ska möta upp Jocke och de andra vid slussen sen. Nästa år ska fan jag också transa. Fast jag vill alltså se ut som en kille som klätt ut sig till tjej. :)
Jag vill ha värsta peruken, sminket och hela tjottaballongen som Luuk skulle sagt. Vi får se hur det blir med det...
Anna- är du med i så fall? Det är ju Euro-pride nästa år! :D

Bilder från parad-spektaklet blir det imorgon!
Ikväll blir det parken zoo och The Ark!!! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback