Nostalgimusik

Imorse när jag gick och nynnade på Peter LeMarc's (ja, jag vet, det är skämmigt) Little Willie John, så blev jag nostalgisk och började tänka på vad jag lyssnade på på högstadiet. Med lite påverkan av förra veckans melodifestival så kom jag att tänka på Stefan Andersson. Kommer ni ihåg Anywhere is paradise?
Jag var tvungen att springa till CD-stället och leta efter singeln. Lyssnade, blev översköljd av nostalgi, kunde hela låten utantill, och började sen skratta. Haha, den är verkligen inte så bra som jag mindes.
Lyssna:

"Anywhere is paradise when you're with the one you love,
Anywhere is a place that's nice when you're with the one you dream of,
Anywhere is paradise when you're with a love that's true
There's nowhere I'd rather be baby than anywhere with you"

Ändå kan jag inte låta bli att le. Det är lite charmigt. Jag kan se den 15-åriga versionen av mig själv sjunga med när låten går på repeat i stereon hemma hos mina föräldrar.

Här är min favoritbit ut Little Willie John. Och det passar mig rätt bra just nu. Ett steg i taget liksom.

"Hon sa, vill du gå på lina, så titta inte ner. Titta inte åt sidan. Blunda, ta ett steg."

Kom ihåg att ta fram de gamla skivorna emellanåt. De får en att vakna till liv en stund. Att minnas.
Så fram med de gamla NKOTB-skivorna nu. Jag vet att ni har dem(precis som jag)! hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback