Tillbaka på jobbet

Vaknade imorse av väckarklockan för första gången på 2 veckor, tittar ut, och såklart är det strålande solsken! Jag säger ju det- vädret hatar mig!
Iaf så sitter jag nu här med en decimetertjock hög med fakturor som ska betalas och diverse annat skit som samlats i högar på mitt skrivbord under dessa två veckor. Lyssnar på Kristofer Åström som jag blivit ännu mer förtjust i under semestern. Just a little insane är min favorit just nu.

Igår var jag ute och gick med Sandra och Anna-Karin. Det var otroligt trögt att gå. Motvind. Blä.
När jag kom hem hade jag iaf gått 5,5 km. Alltid något. Gjorde kyckling och ris och läste sen ut en bok och lade mig efter det på en madrass på golvet och pillade naveln och stirrade upp i taket medan jag lyssnade på Oh Laura, Amy Winehouse och Tomas Andersson Wij. Min hall ser cool ut upp och ner. Jag föreställde mig att jag skulle gå i taket som på ett golv och såg mig själv kliva över lampan och brandvarnaren fram till badrumsdörren som såg ut som en badkarskant.
Sen tänkte jag att när jag ändå ligger där så kan jag ju lika gärna göra lite sit-ups, men det var skönt, så det blev rätt många. Känns i magen idag.

Idag hade faktiskt Jocke svarat på ett av mina mess på QX. Alltid något. Vill inte vara osams med honom längre. Snart pride, och jag klarar nog inte av att åka dit och se honom om jag inte får umgås med honom, så jag hoppas att vi blir sams nu. Alla säger åt mig att ignorera honom och vänta på att han ska höra av sig, men det de inte förstår är ju att det är lika mycket mitt fel. Jag var inte heller nån ängel den natten. Dessutom känner jag honom så väl att jag vet att han inte kommer svälja stoltheten lika fort som jag, så...


Everybody is telling me that I should give it up,
but I feed on broken dreams a lot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback