Att andas musik

Jag fungerar inte utan musik. Jag har sagt det förut, men hur man kan klara sig utan det är för mig obegripligt.
Jag har skivor för alla tillfällen. Skivor som får mig att vilja dansa och sjunga, skivor som får mig att le, bli allvarlig, gråta eller stanna upp och tänka efter. Jag nynnar jämt. Har alltid musik i huvudet. Oavsett om det är världskänd musik, nån svensk artist som knappt nån känner igen eller en barnvisa från 70-talet så är det som syre för mig. Det håller mig vid liv och får mig att le.

Vackra texter som får mig att le just nu:

I will always be your soldier- Marit Bergman
He used to be a lovely boy- Keane
Sweet Jackie- Sugarplum fairy
En stund på jorden- Cornelis Vreeswijk
Find the river- REM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback