Erlend Loe- en författare värd att uppmärksamma

Igår så läste jag en av de märkligaste men samtidigt roligaste böckerna jag nånsin läst.
Jag har i flera år varit omåttligt förtjust i den norske författaren Erlend Loe. Jag har nog gett bort hans bok Naiv.Super till alla jag känner. Förra året läste jag Doppler med ett stort leende på läpparna och nu har jag precis tagit mig igenom fortsättningen som heter nåt så knäppt som Volvo Lastvagnar.
Andreas Doppler från första boken är tillbaka med älgkalven Bongo i hasorna. Han kör fortf på med att inte vara så förbannat duktig hela tiden. Han bestämmer sig för att gå iväg. Vart som helst, bara han kommer bort från familjen och all duktighet. Han hamnar i Sverige hos den gamla Maj-Britt som för all framtid är förbjuden att äga undulater och sitter i sitt hem och är skitförbannad på allt och röker hasch. Granne med henne bor den gamla scouten von Borring som studerar fåglar och sover utomhus. Mitt i deras pågående grannfight hamnar Doppler.
Boken är verkligen helt galen. Det är min enda kommentar. Läs Doppler i sommar. Ni kommer att älska Erlend Loe efter det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback