Spara eller slösa?

Usch, jag ska ha medarbetarsamtal med min chef strax. Håll tummarna. Jag vet ju att min hjärna inte varit fokuserad på jobbet på senaste tiden, och antagligan har hon också märkt det. jag glömmer saker hela tiden. Jobbsakerna liksom raderas ut ur min hjärna så fort något annat händer. Jag måste börja med lappar överallt. Jeanette, ska vi bilda klubb? Hehe
Jaja, det går nog bra...

Igår gjorde jag slut på månadens sista 14 kronor på yoghurt. Jag fattar inte hur jag kan leva på nästan inga pengar alls de sista två veckorna på månaden, men de första två månaderna är det stört omöjligt. Bara för att jag vet att jag har pengar att använda. Det är helt sjult. Jag måste bli bättre på att spara. Eller snarare tänka efter innan jag handlar. Jag impulshandlar mat som tusan. Det spelar ingen roll att jag har frysen och skafferiet fullproppat. Det är ändå inget av det som passar. Jag får en ny idé, och så handlar jag det. Helt sjukt.

På lördag ska jag och mamma åka helt ensamma till stan. Bara hon och jag. Det är väldigt sällan man får vara ensam med mamma utan systrar. Det behövs ibland. Vi ska köpa sommarkläder och strosa runt.
Hon är söt, min lilla mamma. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback