Orka...

Ok, klockan är inte ens åtta, och här sitter jag på jobbet, har redan varit här i ca tio minuter (bara det är ovanligt), och så är jag alldeles nybadad. :)
Klev i bassängen ca 6.30 idag och de människorna som var i bassängen försvann ganska fort (inte pga mig hoppas jag) så jag blev alldeles ensam! Underbart att simma när ingen ser en...
Men allvarligt, hur orkar jag? Jag vaknade kl 6, sjukt trött, det regnar och ändå orkar jag ta mig i kragen och cykla genom hela Hallsta (enormt långt som ni förstår) för att simma. Men det är värt varenda sekund av trötthet. Dessa onsdagsmornar får mig att leva. Får mig att le. Det är alldeles alldeles underbart... :)
Och idag är det dags att ta sig in till storstan igen för att se om veckans slit har gett något resultat på vågen. Resultat får ni som vanligt imorgon om ni fortf är intresserade.
Puss


Kommentarer
Postat av: Anders

Hej! Tack för din kommentar om jobbet ^^ Hoppas din dag har varit bra, här i Suomi Finland perkele så regnar det bara...(väderprat som vanligt ). JAg kan dra en Pekka vits så får du lite finsk känsla i dig.

Pekkas och hans brors pappa var i eländigt skick. Han låg nämligen på dödsbädden, och de praktiska arrangemangen skulle tas itu med. Pekka hade bett sin bror komma upp till sin stuga i närheten av Enare träsk, för att som seden bjuder - ta lite Koskenkorva. Färden till Enare var lång, drygt 50 kilometer hade brodern spenderat till fots i den bistra vinterkölden. En lagom dag hade det räckt att ta sig dit. Väl framme vid stugan, beodrade Pekka sin bror att de direkt gick in i bastun för att börja stärka den finländska traditionen. Efter ett par minuters tystnad, och ett antal klunkar starksprit öppnade Pekkas bror munnen och ställde en allvarlig fråga :" Hur står det till med vår Far?" Pekka tittade förvånat på sin bror och svarade med fosterländskt förakt i rösten :"Kom vi hit för att dricka eller prata?"

Ja det var det. ^^ ha en bra dag xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback