Thank you for the music...

image5

Ok, här är min topp-10-skivhylla. Eftersom Maria (även kallad dataproffset) glömde rotera bilden så får ni titta lite på snedden idag. Som med alla dessa smileys alltså. :)
Skivorna sitter utan inbördes ordning. Det är alltså inte bättre musik högst upp (eller åt vänster för er).

The best of R.E.M.- En solklar skiva som inte behöver någon mer presentation. Michael Stipes röst gör hela skivan.
The Ark, In lust we trust- Klart bästa skivan de gjort. Favoritlåt på skivan är "Vendelay"
David Bowie, Ziggy Stardust- Sandra fick mig att börja lyssna på Bowie när jag var i Vemdalen. Hon skickade ett kassettband med just den här skivan. Här är en jubileumsutgåva i limiterad utgåva. Hela skivan är outstanding!
Elin Sigvardsson, Saturday light naive- Riktigt bra skiva som fick mig att upptäcka Elin. Favoritlåt på skivan är helt klart "If I"
Excuse me for being this mad, but it's all in my head. And I get nothing done as the sun moves up and down without you
Rikard Wolff, Min allra största kärlek- Jag ryser och får gåshud av Rikards röst. Det här har jag upplevt live och skivan är signerad. Favoritlåt är just "Min allra största kärlek"
Lars Winnerbäck, Vatten under broarna- Ja, vi vet ju alla vad jag tycker om Lasse. Alla skivor platsar här. Att det blev just den här skivan som hamnade på topp 10 är nog bara för "Hon kommer från främmande vidder"
´David Bowie, Alladinsane- Även denna är en jubileumsutgåva som står här mest för det skitsnygga omslaget.
Kent, Du & jag döden-  Jag kan lyssna på "Klåparen" nästan hur många gånger som helst.
Och så blinkar det till, och dom tänder alla ljus
Du var ensam när du kom, och du är lika ensam nu
Och så släcker dom ner alla gator alla hus.
Och när staden ligger tom inser du att det är så ditt liv ser ut.
Och allting är som förut

DiLeva, Älska- Det här är en skiva som påminner mig så mycket om Vemdalen så jag inte kan låta bli att le bara jag ser omslaget. Sandra köpte den och hade med sig den upp till byn utan skivaffär. Tack för det! :)
Den drev antagligen Staffan till vansinne, men jag kan leva med det.
Velvet Goldmine- Soundtracket till världens kanske bästa film var INTE lätt att få tag på, men skam den som ger sig heter det ju. :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette Wendin

visst kan jag hjälpa dig, men då måste jag sitta bredvid dig för jag kan inte förklara. har mest pillat lite bara..hittade en lathund till hur man förändrar kodmallar och stilmallar..sen lekte jag lite med det bara. :D

Postat av: Jeanette

jeanette wendin..hej formell..

2007-03-16 @ 17:58:26
URL: http://jeanettew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback