Träna?

Shit vad peppad jag var i morse då när väckarklockan ringde fem över 6. Nej, ni vet lika bra som jag att det där var en lögn. Jag var förbannat trött och det var kolsvart och jag fick gåshud över hela kroppen när jag stack ut tån utanför täcket. Ändå så lyckades jag på något sätt ta mig upp. Vet inte om det var tanken på de varma duscharna på badhuset eller om det bara var så att jag faktiskt måste.
Jag simmade 40 minuter, och nu kommer dagens sanning: Det var så jävla skönt, och jag var så jävla peppad!
Fort gick det också, och nu är jag på jobbet och är så där härligt trött som man blir efter simning.
Fick dessutom reda på att Jocke antagligen kommer vara hos mig hela helgen, och det var länge sen ska jag säga. Vi ska plocka svamp och titta på film och laga mat och så. Mys.

Igår när jag kom hem var det underbar höstsol ute så jag fick med pappa på en promenad. Vi gick runt Bulten där jag bodde när jag var liten, och han bodde när han var liten.
Kul att höra honom berätta om var och hur han gjorde saker där 30 år innan jag började leka på samma ställen.
Det var liksom så här: "Där var det en isbana när jag var liten" och "Där stod det ett hus, där bodde Rosa-Karin", och "Där hade vi en koja" osv. Underbart.

Jag är härligt motiverad för träning nu. Hoppas att det håller i sig när det blir ännu kallare ute.

Förresten fick jag ha mössa imorse.

Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad duktig du är! *hejjar på*
jag kan inte följa med den 27e. per är borta och det är överraskningsfest för pappa som fyller 50år...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback