Dagdrömmeri

Jag sitter här mitt i en salig röra av ofärdiga scheman, en hög med böcker som borde läsas, några skivor som ska göras i ordning och polistillstånd som ska lämnas in, men jag får ingenting gjort.
Jag vet att jag borde ta tag i det nu, och jag vet också att det kommer att vara gjort när det ska vara gjort, det är bara det att just nu är min hjärna lite förvirrad. Eller inte förvirrad kanske, mera dimmig, eller hur jag ska uttrycka det.
Jag kommer på mig själv med att sitta och stirra ut i tomma luften och låta tankarna virvla runt utan att fastna någonstans alls.
Det här är en sån där dag som jag skulle vilja ta min cykel och bara cykla omkring. Bara svänga lite var som helst, och tänka på allt och inget samtidigt som jag nynnar på nån sång som jag inte vet varför jag nynnar på.
Faktiskt så är det ganska skönt. Som att hjärnan vilar fast den är vaken.
Enda problemet är att jag är där jag är. Innanför kontorets fyra väggar.
Det förväntas lite mer av mig här. Man får inte dagdrömma bort hela dagen. Även om det är det bästa tidsfördrivet i världen, och jag råkar vara grymt bra på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback