Ge mig spöregn!

Ni ska bara se hur mörkt det är på himlen utanför kontorsfönstret, och det blir bara värre och värre.
Jag kom just på mig själv med att önska att det skulle bryta loss ett sjuhelvetes spöregn som helst skulle pågå hela natten. Jag vill gå hem hopkurad under ett paraply medan vattnet kippar i skorna och regndropparna smäller på paraplyet.
Nu när jag bor hos mamma och pappa så hör man regnet när man är inne. De har plåttak och jag har dessutom altantaket utanför sovrumsfönstret. Jag älskar att höra regnet när jag ska sova. Jag sover aldrig så gott som då.
Dessutom har jag alltid älskat att vara på biblioteket när det regnar ute och vattnet slår mot alla stora fönster.
Så håll tummarna, ok?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Varit med om detta??

Biblioteket, Kristianstad

Mycket bräcklig och rynkig kvinna ~90 med rullator går långsamt fram till utlåningsdisken för ljudböcker.
Kvinna ~90: Jag vill ha nya ljudböcker.
Bibliotekarie ~40: Jaha, ska vi ta lite blandat? Lite deckare och?
Kvinna ~90 (avbryter): Nej, inga deckare.
Bibliotekarie: Okej. Hellre lite kärlek då kanske?
Kvinna ~90: Jaaaa, kärlek! Gärna något vilt!

2008-04-15 @ 21:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback