Europride- torsdag

Igår var det ca 300 plusgrader och stekande sol när jag begav mig till parken vid 10 för att ställa mig i biljettkön åt sabina och carro. Satt där och tjattrade med några killar tills Lars kom och sällskapade tills tjejerna och Magnus dök upp över en timme senare. Köpte biljetter, hade lite picknick och gick sen in i den asvarma parken. Tänk er en gigantisk grusplan utan skugga, några tusen varma människor och en stekhet sol som sken ner på alltihop. Lägg sen till ungefär 20 plusgrader till så börjar ni närma er.
Schlagerkvällen började senare än beräknat, och jag som trodde att den skulle vara packad med utländska schlagers blev ganska snart varse att så icke var fallet. Vi fick iaf Lena Ph, Lotta Engberg, Lanne Lucas (Växeln hallå), Lili & Sussie, Måns Z, Sanna Nielsen, Towa Carson, Frida (upp och hoppa), Tommy Nilsson, Charlotte Perelli, Anne-LIe Rydé, LInda Bengtzing, Velvet, Islands bidrag i år, ett par gamla dängor från ecs:s 70-tal (bla ett par asroliga änniskor som uppträdde för Belgien 1972 tror jag i originalkläder och platåskor! Haha), och Haakon Pedersen med Nattens drottning plus flera till som jag inte minns just nu. Kul var det iaf.
Idag vaknade jag och Fredrick halv 12! Vi ska snart dra oss ner på stan och äta lunch och sen ska jag möte upp Jocke och hans gäng vid parken. Ikväll är det dragshow på scenen. Brukar vara lika hysteriskt som roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback