OS är roligt ju...

Var tog den här dagen vägen? Visserligen gick jag upp halv elva, men hur kan klockan redan vara nästan halv sex?
Jag har legat i soffan och kollat på os hela dagen. Jag har sett mångkamparna, längdhopp, nytt världsrekord på 100 meter och damernas kulstötning. Varför ser förresten alla kvinnliga kulstötare ut som karlar? Speciellt de från Vitryssland och de övriga öststaterna. Obegripligt, men den coolaste är ändå hon från Nya Zeeland som är typ 1,93 lång och väger 120 kg och stöter 4-kilos kulan 20,56 m. Helt galet.
För övrigt tog de svenska killarna silver i dubbeltennis, så nu har sverige tre silvermedaljer, och vi kunde dessutom ha haft ett brons, om inte brottarpuckot hade kastat bort den på golvet så han blev diskad.
Shit, jag börjar bli värsta sportintresserade människan. OS är roligt, och hurra, nu får vi äntligen se lite basket. USA-Spanien. Det blir väl inte helt otippat Bye Bye Spanien. Måste kolla, även om jag inte kan kolla på USA utan att sakna Michael Jordan och självklart färgstarka Dennis Rodman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback