pepparkaksbygge i tankarna

Okej, uppdatering från igår: Regnet vann. Ganska ordentligt.

Igår gjorde jag iaf en ritning till årets pepparkaksbygge. A-K kom och sällskapade lite och kom med små smarta idéer. På måndag kan ni skåda underverket(?) på biblioteket. Glöm inte att rösta på det finaste bygget så att du har chansen att vinna nåt fint före jul.
Idag ska jag hem och baka ut alla delar så att jag kan bygga och dekorera i helgen. Det ska bli så himla roligt. Bygget finns i mitt bakhuvud hela tiden, och jag finslipar alla idéer, dekorationer och roliga detaljer. Hoppas att det blir bra, annars blir jag helt knäckt resten av december.

För övrigt så har jag lyckats dra på mig urinvägsinfektion, så nu äter jag små mystiska gula piller och väntar på att magontet ska gå över. Jag skyller på idioten (för det är säkert samma jämt) som snor påsen från min cykelsadel varenda regniga dag så att jag får cykla hem helt blöt i baken eftersom min sadel är som en svamp. Funderar på att sätta dit en skylt där det står:
TA MED EN EGEN JÄVLA PÅSE ISTÄLLET!
Tveksamt om det skulle göra någon som helst nytta...


Kommentarer
Postat av: Syfia

Står pepparkakshuset kvar till nästa helg? Alltså 14-15 dec? för jag vill ju se hur det blev, och jag hinner inte innan..



Förresten, ett tips. Ta med dig påsen in! eller ställ cykeln under tak :o)



Puss puss

2008-12-04 @ 09:44:17
Postat av: mia

Men, lilla söto, påsen sitter ju på sadeln för att det regnar ute och sadeln inte ska bli blöt!

Och jag har inget cykelställ med tak. I så fall skulle jag ju använt det ju.

Och ja, huset står nog ända fram till jul. På biblioteket alltså.

2008-12-04 @ 10:35:24
Postat av: Syfia

Ja, men om du sätter en påse på den blöta sadeln så blir du i alla fall inte blöt i rumpan ;o)



Bra, då hinner jag titta på huset innan jul!

2008-12-04 @ 12:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback