posten...

I onsdags skulle jag vara söt och skicka diverse paket och kort till mina vänner och systrar.
Enligt personalen på posten så skulle allt postas senast kl 18 för att komma fram dagen efter. Jag var där kl 15.
En enda person fick sitt paket i tid på alla hjärtans dag. Och det var en som bor i stockholm!
De som bor inom samma kommungräns som jag fick sina på fredagen, och en i västerås fick sitt idag!
Idag fick jag dessutom en avi från posten. Eftersom jag fortf är däckad, så hämtade mamma paketet.
Det visade sig vara det paket som jag skickade till Anna i Belfast. I oktober! Det kom aldrig fram, men nu har det kommit tillbaka till mig.
Jag hade köpt ett sverigepaket och sen gått med det till posten och lagt till 40 kr för att få skicka det utomlands.
Nu hävdar hon på posten att man ju inte kan skicka ett sverigepaket utomlands utan extra porto. De har nämligen inte satt på några extra frimärken när jag betalade.
Märkligt kan man tycka att det tog så lång tid för dem att upptäcka detta.
Paketet borde ju inte ens kommit utanför sveriges gränser i så fall, men det ser ut att ha levt ett hårt liv.
Det är trasigt, tejpat och klottrat på.
Min adress på baksidan tog det dem bara 4 månader att hitta. Tack för det.
Anna- du ska få ditt paket till slut. Jag lovar. Om posten fixar att skicka det rätt alltså...

image140


Kommentarer
Postat av: sandra

nämen gud. stackars lilla paket...
kanske fick det iaf ut och resa lite - precis som en trädgårdstomte. ;)
hade paketet kort med sig tillbaka?
krya på dig vännen.
är du fortfarande sjuk på hemmaplan?

Postat av: Jeanette

heyy..det är mitt jobb du dissar, kvinna!! haha. sverige-paket.. det måste ha skickats som brev då och väga under två kilo för nåt sverige-paket har jag aldrig lärt mig nåt om. jag
har bara fått lära mig om logistik. haha. skicka som postpaket så får du kollinummer så då kan du kolla upp vart paketet finns och begära sökning på det om det försvinner igen, men det ska det inte göra för posten är bäst i hela sverige på logistik.. *reklam* =D hahaha..

2008-02-18 @ 19:47:50
URL: http://jeanette-w.blogspot.com
Postat av: mia

sverige-kuvert, då, om du ska vara så petig...
Man kan lägga till en avgift för att skicka det utomlands. Det står tom på baksidan av kuvertet.
Och jag litar inte på posten längre...
Och tyvärr, sandra, det hade inga vykort med sig tillbaka, och inga stämplar heller som gör att man kan se vart det hållt hus. :(

2008-02-18 @ 22:42:26
Postat av: Magnus

Muhahahahaha... Bara JAG som fick paketet (eller fick jag ett brev? Svara
nu Jeanette!!) på rätt dag.. Jag blev så rörd så jag grinade iallafall.. Så det så! Men det är ju bara för att jag inte gillar kommersiella dagar... Kan vi säga...

Bara så att alla nu får veta det, enligt horoskopet idag ska jag träffa en person som har stor chans att bli en framtida partner.. Jag tänkte, åhhh, en riktig man!! Sotaren kommer idag, jag typ sprang hem från tunnelbanan.. Eller tänkte snabba tankar på bussen hem iallafall.. och vad tror ni kommer in genom dörren, en jävla besserwisser-surkuk till sotare.. Som nu har öppnat upp alla vädringsgrejer så nu är det kallt här och det går inte att stänga dom och jag ska ju faktiskt sova...

Iallafall, det borde snart vara fest på BMB i V-ås snart.. Jag hade så förbannat roligt.. och mååååånga av mina vänner vill oxå dit och festa.. Så, var och när är festen???????

G´natt...

2008-02-19 @ 08:59:06
Postat av: Jeanette

du fick ett brev magnus. haha. jag hoppas dessutom att ni förstår att jag driver och inte försöker leka besser-wisser..;)

och jag har bilder redo för transport till alla som vill ha. magnus, vad hade du får msn så kan jag skicka via det, går fortare. mia och sandra, jag skickar till er via msn också om det går bra. =D mitt internet har inte fungerat som det ska på två veckor snart, men bilderna ligger på min dator.

och fest..ja, vi kan ta när som helst anser jag. inte i helgen, men helgen efter flyttar jag till ny lgh så då kommer det vara stökigt och ogästvänligt hos mig för eventuell förfest.men sen så..=D eller vad säger du mia??!!!! du måste bli frisk och alla andra som är sjuka måste bli friska så alla kan vara med. =D

puss

2008-02-19 @ 13:55:09
URL: http://jeanette-w.blogspot.com
Postat av: Anna

haha, vilket jävla strul :) du kan ju ge mig paketet när jag kommer hem nu, inte länge kvar :) :)

2008-02-21 @ 20:26:15
URL: http://plusfemgraderochregn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback