Datakrångel går mig på nerverna!

Jaha, nu har vi haft flera dagar av datakrångel på jobbet. Och inte bara krångel, nejdå, man kommer absolut ingenstans! Inte word, inte vårt datasystem Book-it, inte jobbmailen, och oftast inte internet...
Hur ska man jobba? Nu har vi fått reda på att nån jätte-mega-server i kommunen har kraschat. Det är alltså inte bara hos oss det svärs och beklagas på alla kontor. Nejdå, hela hallsta är i mörker, typ.
Dataskiten är dessutom på väg till nån konsult i Norge, eller hur det nu var. Kommer alltså att ta ett tag.
I biblioteket kan vi inte förbjuda folk att låna, så varje bok de lånar betyder att jag måste skriva upp deras lånekortsnummer (11 siffror) och sen etikettnumret för varje bok (ytterligare 11 siffror/bok) i ett block. Hur kul är det när det kommer en förskola som ska låna typ 60 böcker?! Man får ju dessutom inte skriva fel på en enda siffra, för då lånar jag ut fel bok!
Jag dör snart. Eller, ja, går hem iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback