Läsning...

Vi gjorde en sån här till vår bokblogg för att presentera oss, men där handlade det bara om barn- och ungdomsböcker. Nu gör jag en riktig lista:

Namn: Maria
Ålder: fyller 27 om en vecka
Favoritförfattare: Philip Pullman, Cornelia Funke och Erlend Loe
Läser bäst: När jag får vara i fred och sträckläsa böcker
Just nu läser jag: "Martyn Pig" av Kevin Brooks, "Locke Lamoras lögner" av Scott lynch, "Gåvor" av Ursula K Le Guin och "Nick and Norah's infinite playlist" av David Levithan.
Senast lästa barn-/ungdomsbok: "Änglamakerskans hus" av Lena Arro
Senast lästa vuxenbok: "Bekantas bekanta" av Mats Strandberg
3 favoriter bland vuxenböcker: "Liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams, "De i utkanten älskande" av Johanna Nilsson och "Doppler" av Erlend Loe.
3 favoriter bland barn- och ungdomsböcker: "Ibland bara måste man" av David Levithan, Philip Pullmans trilogi om "Den mörka materien" och "Lilla syster kanin- eller historien om den feta näktergalen" av Ulf Nilsson.
Om jag vore en figur i en barnbok så skulle jag vilja vara: Den lilla killen i "Var är min syster?". Tänk att få sväva runt i en päronluftballong genom Sven Nordqvists sagovärld. Jag kan knappast tänka mig nåt mer magiskt.
Om jag vore en figur i en vuxenbok så skulle jag vilja vara: Zaphod Beeblebrox i "Liftarens guide...". Han har två huvuden och tre armar och är en inte helt seriös president över vår galax, men framförallt har han coolaste namnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback