Ge mig lite sångröst

Kom just hem efter att ha jobbat och rivt (eller heter det rivit?) biljetter på en konsert med Malena Ernman. För er som inte kollar på typ allsång på skansen eller lyssnar på opera och sånt, så kan jag berätta att hon är en mezzosopran i världsklass. En väldigt ödmjuk sådan dessutom med massor av humor. Och shit vilken röst. Hade jag en tiondel av den så skulle jag aldrig mer klaga på min sångröst. Sen är jag ju ingen operaälskare, men hon var en sån som kan få en att gilla det bara för att hon var så härlig.
Så här liksom: "Jaha, är det utsålt? Får inte alla plats i ladan? Så de som sitter där ute har inga biljetter? Nej, men jag kan gå runt lite och sjunga lite här utanför också så att de hör. Det ordnar sig."
Fatta vad skön inställning.

Imorgon blir det utflykt med Kristina. Jag tycker att det ska bli jätteroligt och har köpt matsäck och ställt väckarklockan. Berättar mer imorgon. Lite nyfikna kan ni allt få vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback