Mitt Bältdjur

                             

Jag har köpt en bältdjur! ja, inte ett riktigt såklart (tyvärr) men ändå.
Bältdjur kan lätt vara det coolaste djuret någonsin. Värsta pansarskalet, springer som galningar och gräver sjukt djupa hålor.
Jag vill ha ett som husdjur.
Djuret inhandlades på min och Kristinas dagsutflykt idag till Naturhistoriska riksmuseet där vi tittade på en massa läskiga uppstoppade djur och skelett, och Cosmonova där vi tittade på en 3D-föreställning (med urfula 3D-glasögon) om Sea Monsters. Läskiga djur som levde i haven för ca 85 miljoner år sen. Det ni. Jag var lite rädd faktiskt. Med glasögonen på så var det som att djuren simmade runt i salongen typ en halvmeter framför ansiktet på mig. Jag skulle kunnat sträcka ut handen och klappa dem. Om de inte hade varit en illusion, vill säga.
Läskigt, men häftigt var det iaf.
Imorgon ska jag klippa mig och sen åka till stan, möta Jocke och köpa kläder.
Tjingeling.



Kommentarer
Postat av: sandra

bra att ni hade roligt!!

jag som nästan ställt in mig på en tripp dit med korvarna får tyvärr vänta åtminstone ett år till.

filmerna visas från fem år.

suck. men på museet kan man ju gå iaf :)

Postat av: mia

Museet var faktiskt inte så roligt.

Tyvärr. Det var Cosmonova som var höjdpunkten.

2008-06-27 @ 08:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback