Mörkbrun vs. Svart

Nu har jag genomlidit min första dag som svarthårig.
För er som missat den händelserika gårdagskvällen, så gick jag i god tro och handlade mig en hårfärg som skulle göra mitt hår mörkbrunt istället för rött (eftersom jag är sjukt trött på rött). Intet ont anande färgade jag glatt håret, sköljde och tittade sen i spegeln- och fick en chock!
Mitt hår är inte i närheten av brunt. Det är svart.
Kom till jobbet imorse och en efter en sa saker som, "oj, har du blivit svarthårig? Vad snyggt!" medan jag väste till svar: "Nej! det är brunt ser ni väl. Mörkbrunt!".
Okej, förnekelse funkar ett tag, men efter att ha fått en chock varje gång jag sett mig i spegeln så har jag nu förlikat mig med tanken på att jag är svarthårig.
Man får se det så här: Det är iaf inte rött längre. Och tydligen får den svarta färgen mina ögon att se mer blåa ut.
Jippie.

Kommentarer
Postat av: Magnus

VISA BIIIIIILD!!!!!

2008-06-14 @ 00:08:20
Postat av: sandra

håller med magnus ;)

2008-06-14 @ 10:38:42
Postat av: mia

Nej, tack. Ni får komma hit om ni vill se eländet.

2008-06-14 @ 11:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback