Prylsamlare

Sa jag förresten att jag faktiskt åkte hem på lunchen igår för att byta tröja? Jo, det är sant.
Och var kommer den att hamna efter tvätten? Japp, tillbaka i garderoben. Varför inte i soptunnan?
Nej, problemet med mig är att jag är helt värdelös på att kasta saker. Det har jag efter min mor, och min prylsamlande morfar, och i vissa fall mormor.
Hemma hos mig kan man hitta (om man letar väl) högar av gamla strandfynd från 80-talet, kläder jag inte använt på evigheter och små grejer som jag hittat/köpt/gjort och som bara jag förstår charmen med.
Hos min morfar (och mormor) kunde man som liten botanisera vilt mellan burkar med halvkrokiga spikar, gamla verktyg, brädbitar och diverse annat som var hysteriskt spännande när man var liten. För att inte tala om mammas knappburk.
Är det någon enda människa (under 50 år) som har en knappburk nu för tiden? Jag älskar knappburkar. Brukade ta fram mammas och sortera knapparna efter storlek, färg eller form över hela matbordet. Jag ska fasiken börja samla.
Så ro hit med alla överblivna gamla knappar, ok?
Det ska bli min nya hobby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback