Vårpirr

Åh, Hallelulja, det regnar inte idag! Det är iofs inte sol heller, men ändå.
Jag är på lite bättre humör också. Bara det är ju värt ett hallelulja.
I helgen när jag var i Västerås så köpte jag två krukor med pärlhyacint-lökar på torget, och de tar sig sakta men säkert upp ur krukorna. Jag blir vår-pirrig i magen varje morgon när jag ser att de växt nån mm till.
På köksbordet ligger diverse påskägg som ska fyllas, och jag spanar ivrigt i affärerna efter nåt som kan passa i dem.
Om lite drygt två veckor ska man ställa fram klockorna så att dagarna blir längre, och sen är det nästan sommar ju!

Förresten, apropå absolut ingenting, så såg jag Sweeney Todd igår (tack sabina för det), och slogs än en gång av hur fantastisk Tim Burton är. Det är mörkt, dystert och blodigt som i Sleepy Hollow, men ändå kan man inte låta bli att le. Att de hela tiden brister ut i sång hjälper ju såklart till, men ändå.
Jag älskar magin i Burtons filmer och Johnny Depp och Helena Bonham Carter gör ju inte saken sämre.
Kom igen nu. Gör mer film! Nu! Nu! Nu!
Jag hatar att vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback