Frost och ljusbåtar

Frost på bilrutorna, is på vattenpölarna, dimma och 30 meters sikt.
Jag log hela vägen till jobbet idag. Dimman fastnade som frost på min jacka och en bit framför mig försvann hela världen i nåt vitt virrvarr. Vackert.

Imorse var målarna och kollade på mitt sovrum. De suckade, skakade på huvudet och muttrade något om amatörer. Jag höll tummarna och hoppades att de inte menade mig utan de som tapetserade sist. De skulle iaf fixa det ganska snart.
Skönt det. Jag orkar inte ens se eländet mer.

Nu, dags att vika ca 100 pappersbåtar till Kulturveckornas avslutning vid Skantzsjön. Kom och sjösätt en ljusbåt vid sjön på fredag kl 17-19. Hela sjön kommer dessutom att vara inramad av några hundra marschaller.

Kommentarer
Postat av: sandra

nice.

förresten; ska vi luncha imorgon? :)

2008-10-29 @ 14:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback