Jehåvasjäveln

Nej, jag försöker inte mobba någon i rubriken. Det är titeln på en bok som jag varit nyfiken på länge och nu äntligen läst. Den heter kort och gott Jehåvasjäveln och är skriven av en kille som växt upp i Jehovas vittnen, men nu gått ur. Det sköna med boken är att han inte försöker smutskasta dem. Han skriver om att han som barn inte ville något hellre än att vara ett vittne och att hans föräldrar aldrig tvingade honom till något. Trots detta så antar jag att boken inte blev särskilt glatt mottagen hos Jehovasanhängarna. Boken är tyvärr inte riktigt så bra skriven som jag hade hoppats. Lite pladdrig, men jag hoppade över några stycken här och där och läste det jag tyckte var intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback