Hopplösa tvättstuga

Alltså, vad är det med mig och tvättstugor?
Jag har lyckats med det mesta hittills. Låst in kläderna över helgen så att jag fick panikpacka och tvätta hos Jockes mamma på pride, sist tvättade jag alla kläder i vad jag trodde var 40 grader som som visade sig vara 95 vilket resulterade i något trängre kläder. Jag lyckas alltid boka den tvättstugan som har trasig maskin/torktumlare, och nästan alltid är det någon som inte plockat bort sina kläder ut torkrummet när min tid börjar.
Igår hade jag hängt alla tvätt och satt och kollade på tv och pratade i telefon i godan ro. Kollar på klockan som visar 21.59 och helt plötsligt PANIK! Tvättstugan låses med centrallås kl 22.00! Kastar mig ut och ner, men hinner såklart inte.
Fick ställa väckarklockan tidigt idag för att hämta kläderna direkt tvättstugan öppnade. Ett plus var ju att de iaf var torra.
Suck. Undrar om det här är ett straff för att jag alltid snor andras tider, eller om jag helt enkelt är lite klantig.
Det är det första, va?

Kommentarer
Postat av: Anonym

men det piggar upp vardagen lite för nåågon gång kan du sitta och skratta åt det :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback