virrpanna med kontroll

Kan man vara en virrpanna med beslutsångest samtidigt som man är ett kontrollfreak?
Ja, jag antar att jag är ett levande bevis på det.
Ibland vet jag direkt vad jag vill och då kan ingen få mig att ändra åsikt. Ingen.
Andra gånger vill jag ha så många olika alternativ som möjligt in i det sista, men det betyder inte att jag inte har kontroll. Tvärtom. Då har jag en plan för varje alternativ så att jag vet precis hur det kommer att bli, oavsett vad jag väljer.
Som ni förstår så går min hjärna på högvarv för det mesta. Jag har stenkoll på vad som ska hända när, och även ett par alternativa planer ifall jag skulle ändra mig. För okej, ingen annan kan få mig att ändra mig, men min järnvilja är det inte många som rår på. Inte ens jag själv. Om någon mot förmodan skulle övertala mig till något som jag egentligen inte hade tänkte mig eller vill, så har jag extremt svårt att koppla av och bara ha roligt. Jag hatar att inte ha koll på vad som händer, och det stör mig oerhört mycket. Jag vill också vara härligt galet impulsiv och oblyg och oberäknelig, men jag antar att jag har andra egenskaper...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback