Filmkurs

Jag har just fått klartecken till att åka på en filmkurs i Tärna Folkhögskola 3 tisdagar i mars.
Där ska vi lära oss att göra egen film, redigera och sedan lägga ut den på nätet. Tanken är att barnen ska dramatisera eller berätta tex boktips, och så kan vi lägga dem på vår
bokblogg. Jag var lite skeptisk först eftersom jag trodde att alla medverkande skulle vara tvungna att dramatisera saker framför videokamera. Det är, som ni alla vet, absolut inte min grej. Jag tänker INTE under några omständigheter löjla mig framför en kamera. Men efter ett snack med hon som ska ha kursen så fick jag reda på att man inte var tvungen. Bara jag lärde mig tekniken. Tack för den, sa jag och anmälde mig.

Det ska bli roligt.


Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad roligt :)

tänk om man fick följa med!

förresten har jag en bokkatalog här hemma åt dig, tänkte bara släppa ner den i bokinkastet imorgon bitti, skriver på att den är till dig ;)

2009-02-17 @ 18:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback