Mullvadsbajs

I lördags efter min dansuppvisning (som gick över förväntan) byggde jag Lego med syskonbarnen. Anja byggde ett hus med fängelsehåla och poliser och en mystisk "skål". När jag frågade henne vad det var, så fick lät det så här:
Jag: Vad är det där?
Anja: En grop. Eller ett hål...
Jag: Jaha, vad är den till för då?
Anja: Det är för, du vet, när poliserna har tagit fast nån i fängelset, då kan de stoppa ner dem där. Det är fullt med...mullvads...bajs!
Jag: Ehh, jaha. Berätta det för mormor.
Anja: Nej, hon tycker nog inte om mullvadar.

Barn har sån härlig fantasi, och jag visste inte att 4-åringar ens visste att det fanns mullvadar. Det är iaf inte det första djuret jag skulle föreslagit.

Efter det blev det förfest hos Erik med en massa roliga människor, och festen på kak var riktigt rolig. Det blev mingel och drinkdrickande med killar som helt iskallt undertecknar sina barkvitton med Paris Hilton. Det enda som inte var kul var väl promenaden hem i slasket och regnet. Jag var rätt mör igår på älskade morfars 90-årskalas, men det var trevligt.
Min hjärna är fortfarande inte riktigt med. Nyss kläckte jag ur mig detta:

Jag hade inte en aning om att den här låten existerade innan jag upptäckte den!

No shit, Sherlock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback