Det var det det

Idag har det varit sol nästan hela dagen. Imorse gick vi ner till standen, men det blåser hysteriskt mycket, så vi drog till stan ett tag. När vi kom hem stack jag och pappa ner till havet, men mamma (den badkrukan) stannade i stugan. Vid Tylösand blåste det lagom mycket och vågorna  var skitroliga att slänga sig i. Det enda som inte är kul är att vågorna består av ungefär lika delar sand och vatten när det blåser så här, så jag hade halva stranden med mig hem i bikinin. Mysigt.

Igår var vi hos Elise, och hon är verkligen precis som förut. Exakt samma lilla tant i "städ-rocks-kläder" och diadem.
Hon berättade att hon brukar göra röda vinbärs-saft med väldigt lite socker, och att den blir så god, för den blir så läskig. Haha, jag kunde knappt hålla mig för skratt. Vilket underbart uttryck. Mycket bättre än läskande.
Jag ville ju dessutom ta mig ner genom skogen till piren, men då började det regna, så...

Imorgon åker vi alltså hem. Fastän solen lyst med sin frånvaro så är jag ganska nöjd. Jag har hunnit titta på det emsta som jag ville titta på, jag har badat och jag har träffart Elise.
Nu är det bara att åka hem, tvätta, sova ut, packa om och dra till sthlm. Vill någon träffa mig så är jag hemma måndag och tisdag. Ses då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback