Jättemyggorna anfaller!

Jag var ute och plockade blåbär med syrran och kidsen idag.
Myggorna var som vanligt tokiga i mig, och surrade runt mitt huvud hela tiden.

Jag (argt till myggorna): Men sluta ät mig! Herregud!
Anja(tröstande): Men de kan inte äta en hel människa.
(Efter lite tyst funderande)
-Då skulle de ju bli jättestora!

Ja, men tack, jag klarar mig nog utan såna myggor. De små är irriterande nog.

Blåbärspaj blev det iaf när jag kom hem.
Igår spenderade jag halva dagen på badet för att jobba på solbrännan inför Halmstad. Dessutom har Anna och jag bestämt oss för att åka bil ner på måndag (eftersom hon ska till Laholm), istället för min planerade tågresa. Eftersom vi inte kan bestämma vilken sida av Vättern vi ska välja, så bestämde vi oss för att singla slant i Askersund. Sen får vi helt enkelt se hur det artar sig. Har ni några bra ställen att stanna på längs Vättern?

Kommentarer
Postat av: hanna

mitt väl: östra sidan av Vättern: Ödeshög, Husqvarna, Jönköping. Massor att titta på :)

Postat av: mia

Glöm inte Gränna för guds skull! :)

Grejen är att jag åkt östra sidan en miljon ggr, och Anna har åkt västra sidan lika många, så vi vill se något nytt. Oavsett vilken sida vi väljer.

Nåt litet ställe som inte är ett självklart rast-ställe.

2009-07-17 @ 22:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback