till slut kom vi iväg

Efter att ha blivit fördröjda av ett bilproblem kom vi äntligen iväg, 2,5 timme försenade.
Vi drog på genom strålande sol ner till Askersund, där vi ju skulle singla slant om vilken sida av Vättern vi skulle åka.
Vi hittade ett litet mysigt café där vi åt mat och sen bestämde vi vilken sida som skulle vara krona eller klave. Sen singlade vi, och ehh...vilken sida på myntet är egentligen klave?!
Till slut enades vi om vänstra sidan av Vättern, och sen drog vi vidare. Strax före Karlsborg (Sveriges reservhuvudstad!) så ropade Anna "Där är fisken!", och jag "Men sväng då, för fan!". Vi svängde.



Historien om fisken är den att när Anna och hennes familj åkte på semester så höll hela familjen utsikt efter fiskskylten som leder till ett fiskrökeri. Så, vi följde grusvägen och kom ner till en jättemysig vik där vi köpte rökt sik och glass.






Efter ett litet missöde (felkörning) i Tidaholm så kom vi slutligen ut på den lååånga Nissastigen som skulle ta oss ända ner till Halmstad/Laholm. Resan gick alltså bra. Jag sitter nu i lilla stugan (ja, att påstå att den inte var trång skulle vara ett ljuga) med mamma och pappa och ska strax ut. Jag kan inte påstå att det är någon vidare sol, men strunt samma! Jag är i Halmstad!
Hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Ha det toppen och hälsa päronen!! Kram

2009-07-21 @ 13:13:00
Postat av: Magnus

Ja, inte ser det ut som att det är glass som Anna tänker på iallafall :p

2009-07-21 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback