längtan

Äntligen måndag, höll jag på att säga...
Men faktiskt, jag behöver struktur och mat på fasta tider. Den här helgen har jag svullat och onsdagsvägningen kommer att kantas av tankar som "varför i helvete skulle jag äta de där stripsen/chokladbollen/godiset/våfflorna". Jaja, nog om det.
Jag köpte ny vårjacka i helgen, och självklart firades det med frost och isvindar, men just nu tittar iaf solen fram över parkeringen. Det ser ut som vår.

Jag längtar till sommaren. Jag vill kasta mig upp på cykeln så fort det blir lunch, packa salladsmatlådan och cykla som en galning upp för alla backarna till blå bron, och sen vill jag sitta där i solen med sandra och äta med fötterna i vattnet och solen i ögonen innan jag beger mig tillbaka till jobbet.
Helst vill jag såklart inte bege mig tillbaka till jobbet alls, men jag gillar att jag bor på ett ställe där man har tillräckligt nära till allt för att kunna göra sånt där.

Men det är någon månad dit. Tills dess ska jag njuta av våren.


Kommentarer
Postat av: sandra

det längtar jag också efter...

2009-03-30 @ 19:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback