Lästips

Åh, i fredags när jag kom hem låg ännu ett bokpaket på min hallmatta. Ja, jag vet, jag är helt galen och köper för mycket böcker, men Johanna Nilssons nya bok Janis den magnifika förgyllde faktiskt min fredag, och då var det värt det. Faktiskt.
En ung tjej har just förlorat sin bästa vän och bestämmer sig för att hon behöver komma iväg och tänka. Efter att ha snott sin brorsas bil så drar hon i riktning mot Norrskenet som hon alltid velat se.
På vägen möter hon en massa olika människor och kommer på något sätt närmare och närmare vännen som hon försöker komma över. Dessutom kommer hon närmare sig själv.
En omtumlande road-trip så där avskalat men ändå fullpackat med känslor som bara Johanna Nilsson kan få till det.

Läs!


Den andra boken i paketet heter Decembergatans hungriga andar och handlar om ensamhet, utanförskap och ätstörningar.

Jag gottar mig i elände som ni märker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback