Minnet är bra...ehh...hrm...

Inatt drömde jag om en tjej som brukar låna böcker av mig. Alltså, inget snusk eller så, men hon var med i bakgrunden. När jag vaknade så kunde jag absolut inte komma på vad hon hette, och det var evigheter sen jag såg henne. Jag funderade och funderade. Tänkte så det knakade medan jag sminkade mig och valde kläder, och höll på att bli tokig medan jag fixade håret.
Till slut kom jag på det. Johanna heter hon ju!
Några timmar senare står hon framför mig på andra sidan lånedisken med en hög böcker, men inget lånekort.
- Det är okej, sa jag (lite chockad över att se henne). Jag vet vad du heter.
- Va? Hur kan du komma ihåg det? Du hann ju inte ens tänka efter.
- Nej, men du vet, haha, jag har bra minne.

= veckan lögn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback