Håll tummarna ikväll

Ikväll börjar det äntligen.
Glöm inte att hålla tummarna för Malena.
Själv kommer jag att sitta hemma hos Sabina och äta pizza, för man får faktiskt äta vad man vill när det är schlagerfestival. Det är lag på det. Faktiskt.
När jag var liten var det alltid nästan som fest när det var schlagerfinal. Man fick chips och godis och läsk och god mat. Allt på samma kväll! Och sen spelade vi in tävlingen på video och tittade på när vi var sjuka eller när det regnade. Iaf jag och Sofia. Vissa års tävlingar kunde vi typ utantill. Vår video hade en fjärrkontroll med sladd så att man kunde sitta i soffan och spola förbi de dåliga låtarna. Det var lika delar lyx som pinsamt (att den hade sladd alltså).
Nu är min lillasyster ungefär lika insnöad på esc som jag är på hockey VM. Inte mycket alltså, och jag saknar det där litegrann. Är det schlagerfinal (eller semi) så är det. Då ska det vara fest.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag tycker du borde skämmas! Pizza på semin. Du som varit så duktig. Hoppas att du får dåligt samvete och att du har ont i magen hela natten, eller, halva iallafall..

2009-05-12 @ 16:54:56
Postat av: mia

Näpp, jag skäms inte. Jag åt godis också.

Det är schlagervecka. Då får man äta vad som helst sa jag ju. Mina regler. :D

Dessutom klarade sig magen finfint.

2009-05-13 @ 10:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback