Första semi-gissningen

Den här veckan är ju som vi alla vet, min favoritvecka på året. Schlager för hela slanten.
Imorgon ska vi alltså förhoppningsvis kvala in till finalen. Jag har funderat på om jag ska våga mig på en gissning om vilka som kommer att gå vidare. Ska nog försöka iaf.

Börjar väl med Sverige. Det måste bara gå.
Sen gillar jag Schweiz, men jag är inte så säker på att det kommer att gå. De är för bra för esc.
Montenegro kommer säkert att klara sig, likaså Turkiet (mot min vilja eftersom jag vill slå till henne. Hårt).
Andorra, Rumänien och Bosnien & Herzegovina kan det gå lite hur som helst för.
Malta är skittråkig, men hon är duktig, så det går nog vägen.
Finland klarar sig nog också, och slutligen, ja, vad ska jag gissa på... Island eller Vitryssland? Den skenheliga blodinen eller killen med plattången? Får nog bli blondinen från Island trots allt.

Så, imorgon kväll vet vi hur det går. Jag rapporterar resultatet på onsdag.

----------------------------------

Uppdaterat tisd 8:50.
Enligt alla rön så kommer Andorra och Rumänien på min lista bytas ut mot Portugal och Vitryssland. Men jag ändrar mig inte. Min gissning gjordes innan jag hörde vad experterna tror. Jag står fast vid mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback