Somliga dagar skulle man stannat hemma

Dagen började med att min cykel bestämde sig för att få punka på vägen till jobbet.
Så där lagom långt både från hemmet och jobbet. Såklart.
När jag kom till jobbet skulle jag ha en grupp 6-åringar på besök, så jag började nysta ut röd tråd över hela biblioteket, plocka fram vaxduk, pysselmaterial och intressanta böcker.
Men var var ungarna? Jag väntade och väntade, men dök de upp? Nej...
Efter ett bra tag märker jag ett telefonsvararmeddelande där Sussi som skulle kommit med barnen talar om att de inte kunde komma eftersom de hade sjuk personal. Hon hade sökt mig jättelänge! Jag har såklart inte hört någonting eftersom jag sprungit runt som en dåre för att hinna bli klar i tid.
Bara att plocka undan allt igen.
Dessutom strular alla datorer. Vi kommer ingenstans, men det problemet fixades och min cykel bor numera på Stenströms reparationsavdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback