Det gäller att vara smart. Och lite fräck.

Operation: få tillbaka min röda cykel har påbörjats idag.
Den blev ju stulen för ett bra tag sedan, och nu har den legat ute på marken utanför biblioteket hela helgen. Idag gick jag till polisen för att kolla om man kunde göra något. Jag anmälde den nämligen inte stulen när det försvann. Idiotiskt, jag vet, men när man blir av med tredje cykeln så har man redan gett upp en smula.
Iaf, polisen antydde att någon ju kunde få för sig att lämna in den på polisstationen mellan 10-14 på en vardag och sen kunde ju jag lite lägligt göra en stöldanmälan så här i efterhand.
Om den nuvarande ägaren inte frågat efter den hos polisen på 3 månader så är den min. Hurra.
Så, om den fortfarande är kvar här ute orörd imorgon så har jag en kompanjon som lämnar in cykeln eftersom den stått där så länge övergiven. Ingen av oss har gjort något fel, men i hemlighet håller jag tummarna som en dåre för att ingen ska gå till polisen och anmäla den stulen. Håll tummarna ni med, okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback