Indien

Ja, nu ar vi har. Klev ut genom mitt hus k 3.00 igar morse, och idag kl 5.00 klev vi ur flygplanet i Goa efter en lang resa som gick valdigt smartfritt. Sprang oss igenom Zurich's STORA flygplats (fick tom ta tag mellan gaterna) men hann med flyget som vi skulle.
Har suttit hela fm idag pa Calangute beach och vantat pa att fa vart rum, och nar vi fick det sa sov slocknade vi snabbt! Har precis tagit oss upp och ut. Klockan ar nu 17.35 (vi ligger 4,5 tiar fore er) och vi ska jaga nagot att ata, och desutom har jag spanat in en bokhandel i huset bredvid internetcafeet.
Vi hann se lite av Indien medan var (hotellets) taxichauffor korde oss till hotellet, vilket tog ca en timme. Indien ar slitet, fattigt, smutsigt och hogljutt, men trevligt. Jag har redan forlorat min forsta prutningsaffar, och ar nu 2 saronger rikare.
Intressantast hittills ar taxiresan fran Mumbais internationella flygplats till den den for inrikesflyg. Vi betalade innan, och blev visade till en bil som nog var aldre an mig och magnus tillsammans. Hela insidan kladd med heltackningsmatta, inga balten och nar han korde over gupp sa skrapade hela underredet i. Han drog ivag at vad vi tyckte helt fel hall, och plotsligt svangde han in pa en liten bakgata, hoppar ur taxin och en kvinna narmar sig, stacker sig in och borjar tigga. Vi var ine sa kaxiga da kan jag saga. Men vi kom ratt till slut, och saga vad an vill om indierna, men de har stenkoll pa sina sakerhtskontroller. Jag minns inte ens hur manga ggr jag visat pass, biljetter och bagage.
Nu ska vi uppleva vidare. Inplanerat besok hos indiens 600 m hoga vattenfall bla. Taxichaufforen kan man hyra hela dagar till vad som i Sverige at\r struntsummor. Det ar billigt har. Igar betalade jag 90 rupier=15 kr for macka och stor flaska vatten. En halvtimme internet kostar 5 kr. :)
Foton kommer forhoppningsvis om USB-enheten funkar.

Och pappa, vadret ar mulet, det har regnat medan vi sov, det ar 30 grader och luftfuktigheten ar galen.
Vi kommer att svettas ut minst halva kroppsvikten.

Kram

Kommentarer
Postat av: sandra

härligt härligt :)

nu börjar kvällen närma sig för er och kanske lite svalare än maxvärme iaf ;)

puss

2010-11-06 @ 15:07:32
Postat av: Kristina

Skönt att allt gått bra! Ha det superbra nu och ta hand om er och vila! Puss och kram

2010-11-06 @ 19:26:29
Postat av: A-K

Ha det så härligt! Njut. Kramar

2010-11-06 @ 20:00:43
Postat av: MAMMA

Lita inte på några taxichafförer. Skojade bara. Ha en bra semester. Puss.

2010-11-06 @ 21:10:28
Postat av: Kristina

I morse, måndag, var det -8 grader ute...brr...lite annat än hos er antar jag..:-) Puss och Kram

2010-11-08 @ 09:18:14
Postat av: Helena Arnell

Ååhh vad skönt o mysigt det låter, trots luftfuktigheten! Ha en härlig o underbar semester som du så väl förtjänar. Kram

2010-11-08 @ 14:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback