Please, madame, have a look...

Varje onsdag har de stor marknad i grannorten Anjuna, och sjalvklart skulle vi dit.
Solen stekte for forsta gangen sen vi kom hit, trafiken ar som vanligt galen, och nar vi klev ur taxin sa hade vi genast 3 kvinnor omkring oss, och fler blev de.
Madame, come look, you need sarongs, jewelry, shawls. Nice price for you, my friend. What is your name? Maria, you can have anything. Good price. Come look. Please, come look. Try this, look, beautiful....
GUD, jag blir galen! De hovrar omkring en och lagger sina hander pa en och drar i en och ger sig INTE! Jag blir tokig!
Frasen vi anvander mest ar helt klart "No, thank you, maybe later".
Men konstigt hur fort man vanjer sig anda.
Marknaden lamnade vi dock fort, dock ett par souvenirer/julklappar rikare, och tog stranden i besittning istallet. Ljuvliga vagor! Stora! Helt slut i kroppen. Nu mat och kvall.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vet inte vad som låter värst... Här vaknade vi upp till en värld täckt i ca 15-20 cm snö. Kramsnö!

Inte plogat någonstans ens på eftermiddagen. folk kör fast hela tiden och det är omöjligt att gå

2010-11-10 @ 17:35:18
Postat av: Kristina

Instämmer med Ulrika, har skottat idag..:-) min favoritsyssla.

Annars mår Gloria, Helge och Julius fint, de hälsar..Puss♥

Ha det toppen!

2010-11-10 @ 18:39:57
Postat av: Stephanie & Sannah (AMPELOS)

hey hey :)

Postat av: Mamma

Skulle gå över trollebo i morse, glöm det pulsade runt. I går drog jag hem min cykel, svor och drog. Helt slut, önskade att jag också fick bada. puss mamma.

2010-11-10 @ 19:57:31
Postat av: Bina

Jag har lösningen på ditt problem! I Bombay kan du få en personlig guide! Johnny träffade Pradeep idag och han ville så gärna göra något för dig i Indien. Hans bror bor i Bombay och om han visste när du skulle vara där så kunde han ta hand om dig! Så jag skickar genast din kontaktinfo till honom!!! ;) NJUUT av allt!

2010-11-10 @ 21:58:17
Postat av: Sofia

Jag skulle skicka en bild till din mobil, där Lucas sitter i sin nya pulka framför en 2 meter hög snövall. Men det gick inte....dumma Indien!

Hoppas ni njuter i fint väder och kommer hem utvilade, bruna och fina =) Puss puss ♥

2010-11-13 @ 20:56:10
Postat av: Mamma

Vi längtar redan efter dig, snart är du hemma. Var försiktig i stora stan, håll reda på varandra. Puss mamma och pappa.

2010-11-16 @ 09:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback