Melodifestival del 2

Åh, just ja, jag måste ju säga nåt om lördagens Melodifestival.
För det första så börjar tom en schlagernörd som jag att tröttna. 6 tävlngar innan vi ens fått fram ett svenskt bidrag är inte klokt! Det är åtminstone 4 för mycket. Ingen orkar ju engagera sig. Dessutom gillar jag inte att jag tröttnar långt innan den riktiga esc ens börjat, för det är ju det som verkligen är roligt! Nej, svt börjar gå överstyr med det här. Någon borde sätta dem på plats och se till att de tar sitt förnuft till fånga.

Iaf, i lördags gick Måns Zelmerlöw och Heat till finalen. Jag gillade faktiskt Måns. Han ger ett proffsigt intryck och låten var över förväntan. Skulle kunna funka i Moskva. Heat's hårdrockslåt var förvisso också över förväntan, men varför låter alla hårdrocksband som 80-talet och ser ut som 80-talet?

Till andra chansen (som de kunde slopa direkt. Gillade vi dem inte nu så gillar vi dem troligtvis inte sen heller) gick Amy Diamond (som aldrig verkar bli äldre än 12) och hör och häpna, Lili & Sussie!!! De lät för övrigt också precis som 80-talet när de gjorde Okej, okej. Same shit, (och inte ens) different hairstyle.

Resten behöver vi inte ens orda om. Ja, möjligtvis country-tjejerna då. De var ganska bra.

That's it, folks...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback