Jag, en glasögonorm

Jaha, idag var det äntligen dags för synundersökning, och ärligt talat ser jag rätt bra.
På långt håll är min syn näst intill perfekt. Bara så ni vet. :)
På nära håll ser jag också rätt bra, men på eftermiddagarna börjar mina ögon bli trötta, och jag får anstränga mig för att få skärpa på bokstäverna. På kvällarna är det skitjobbigt att läsa.
Så nu fick jag ett par svaga läsglasögon som ska avlasta mina ögon lite, eftersom jag läser så vansinnigt mycket både på jobbet och hemma.
Jag valde ett par ganska kaxiga svarta bågar. Tänkte att ska jag nu ha glasögon så tänker jag faktiskt se till att de syns också.

Så, min barndomsdröm har infriats. Äntligen har allt provande av glasögon resulterat i att jag faktiskt får ta med ett par hem. Ja, jag och mina kompisar provade en del glasögon när vi var små. Det var roligt.
Vi får väl se om jag känner likadant när jag ska hämta dem om 2-3 veckor. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback