Världsbokdagen

Denna helg har jag varit på loppis, suttit i ett tält i mina föräldrars vardagsrum och läst sagor för Anja, legat i badkaret med Tomas Andersson Wij (eller ja, med hans musik, inte med honom) och gjort ett eget träningsprogram ackompanjerat av The Arks nya skiva.
All I want is you är skitbra att göra sit-ups till. Tur att ingen varken ser eller hör mig. Haha
Har även hunnit läsa ungefär tio mellanstadieböcker under täcket i soffan.
Kollade igenom lite fler schlagerbidrag i fredags. Jag gillade Makedonien och Serbien.
Men det var också det enda.
Idag är det Världsbokdagen och vi på biblioteket delar ut gratis lotter till alla som lånar böcker.
Det man kan vinna är såklart...böcker! Surprise, va? Härligt att få göra folk glada iaf.
Imorgon ska jag ut till alla 7:or på Tunboskolan i Kolbäck och prata böcker, dela ut presentkort och så småningom ge bort en hel del pocketböcker. Ska blir roligt. Tunbo är en tacksam skola att vara på. Man blir väl mottagen och lärarna och eleverna är engagerade. Usch, nu lät jag som en 60-årig bibliotekarie, men det är kul att se att inte alla 7:or faller under uttrycket årskursen från helvetet.


Kommentarer
Postat av: Kotten

tack för din söta kommentar, hjärtat. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback