Lita aldrig på Europa...

Alltså, vad hände?
Jag har ju tippat 10 bidrag som jag trodde skulle ta sig vidare från semin till finalen (vi pratar så klart om schlager för er som inte hänger med). Jag hade 4 ynka rätt! Fyra!!! Det är lite skämmigt och bevisar än en gång att man inte kan lita på de konstiga människorna som bor och röstar i Europa. Det kan gå hur som helst.
Att Vitryssland, Serbien och Turkiet gick vidare var väl ingen överraskning, men hur klarade sig Georgien, Bulgarien och Lettland(!) genom kvalet? Det är en gåta för mig...
Detta gör det såklart nästan helt omöjligt att tippa Sveriges placering för imorgon, men jag drar till med en fjärde plats.
Jag tror att Serbien, Vitryssland och Finland kommer slå oss. Eller eventuellt Slovenien eller Ukraina. Vi får se...
Jag vill iaf tro på att Olas otroliga charm och bandets proffsighet räddar oss från kvalet nästa år. *hoppas hoppas*

Ha en skön helg nu, och håll tummarna för The Ark!

Kommentarer
Postat av: Magnus

HEJA SLOVENIEN!!! Ja, jag sa ju det ju!! Det där kåta fruntimmret kommer gå långt...

2007-05-11 @ 14:58:07
Postat av: Lars

Ukraina vinner!!!
Hahahaha!!!! Det är typ den enda låt jag kommer ihåg...

"Laj laj laj laj einz zwei drei TANZEN!!!"

Hahahaha!

2007-05-11 @ 22:06:01
Postat av: Lars

Här är HELA texten ... så du inte glömmer den...

(Eurovision 2007 :: Ukraine)

Hello everybody, my name is Verka Serduchka
Me English, Nicht versteht
Let's get dancing

2 x Chorus:
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, eins, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Eins, zwei, drei

Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, eins, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Eins, zwei, drei

Danzing

Tantsevat horosho
Gde ruki, ruki, ruki
Danzing

I want to see: aha...
I want to see: aha...
I want to see: aha...
I want to see: aha...

Danzing

I want to see ? Lasha tumbai
I want to see ? Lasha tumbai
I want to see ? Lasha tumbai
I want to see

Danzing

I want to see: aha...
I want to see: aha...
I want to see: aha...
I want to see: aha...

I want to see ? Lasha tumbai
I want to see ? Lasha tumbai
I want to see ? Lasha tumbai
I want to see

Danzing

Ukraina tse klyovo
Ukraina lybit tantsuvati
Tantsuemo Maidan

Okay, happy end

2007-05-12 @ 15:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback